سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مراحل برندسازی و افزایش فروش شرکت های ساختمانی در اینترنت

 

مراحل برندسازی و افزایش فروش شرکت های ساختمانی در اینترنت

 

برندسازی برای شرکت های ساختمانی و معماری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و تاثیر قابل توجهی در افزایش فروش و درآمد این شرکت ها می شود.

به نظر شما وقتی مشتریان قصد خرید محصولی را دارند، چه عاملی باعث می شود که در بین چندین گزینه مختلف، به یکی از آنها اعتماد کرده و آن محصول را خریداری کنند؟ آیا این انتخاب از بین گزینه های متعدد، ارتباطی با برند آن محصول دارد؟ با توجه به تنوع بسیار زیاد در بین محصولات ساختمانی، چرا بعضی از آنها نسبت به بقیه فروش چندین برابری دارند؟

اجازه بدهید با یک مثال این موضوع را شفافتر کنیم. وقتی حرف از شیرآلات ساختمانی می شود، اسم چه برندهایی به ذهن شما خطور می کند؟ یا وقتی صحبت از پنجره دوجداره باشد، کدام برندها را زودتر به خاطر می آورید؟ خودتان را بجای خریدار و مشتری بگذارید و سپس ببینید که بین یک محصول معروف و یک محصول جدید کدام را انتخاب می کنید؟ آیا می توانید محصول جدید را انتخاب کنید، در حالی که از کیفیت آن اطلاعی ندارید؟

پس با این توضیحات می توانیم بگوییم که یکی از مزایای برندسازی شرکت های ساختمانی این است که شهرت و محبوبیت این شرکت ها در بین مخاطبانشان بیشتر شده و در نتیجه مشتریانشان این شرکت ها را به رقبا ترجیح دهند که همین موضوع به افزایش درآمد شرکت های ساختمانی منجر خواهد شد. البته برندسازی مزایای دیگری از جمله افزایش اعتبار شرکت، افزایش قیمت محصولات، افزایش تمایل شرکت های دیگر برای همکاری با شرکت های برند و … نیز دارد.

اگر قصد دارید با کمترین هزینه و سرمایه گذاری، برندسازی پرقدرتی را برای شرکت خود اجرا کنید، بهترین راه استفاده از اهرم اینترنت و فضای آنلاین است. اینترنت یک فضای رقابتی برابری را برای شرکت های ساختمانی ایجاد کرده که با استفاده از آن می توانید کسب و کار خود را گسترش داده و مشتریان جدید بسیاری را جذب کنید. در ادامه مراحل برندسازی و افزایش فروش شرکت های ساختمانی در اینترنت را بررسی می کنیم.

ورود به اینترنت با طراحی سایت

قطعا سایت هر شرکتی پایگاه مرکزی آن شرکت برای حضور در فضای مجازی است. استفاده از شبکه های اجتماعی بسیار ارزشمند است اما مالکیت این شبکه ها در اختیار دیگران است و می توان گفت که کانال ها و پیج های ما در شبکه های اجتماعی مختلف مانند خانه ای اجاره ای است که هر زمانی که صاحبخانه بخواهد، می تواند این خانه را از ما بگیرد و ما هم نمی توانیم هیچ ادعایی داشته باشیم. زیرا این یکی از قوانین استفاده از شبکه های اجتماعی رایگان است که در زمان ثبت نام، آن را می پذیریم.

اما سایت هر شرکت ساختمانی بطور کامل در اختیار آن شرکت بوده و مدیریت و مالکیت آن را بطور کامل در اختیار دارد. البته این تنها مزیت داشتن سایت برای شرکتها نیست و قطعا در سایت امکانات بسیار بیشتری وجود دارد. از جمله اینکه می توان بخش های زیادی از فرایند ارتباط با مشتریان یا فرایند خرید را سیستم سازی کرد و حجم بالایی از کارهای تکرار شونده را به سایت سپرد و زمان آزاد بسیار بیشتری برای انجام کارهای مهمتر ذخیره کرد.

با طراحی سایت ساختمانی می توانید در 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته فروش آنلاین داشته باشید، بدون اینکه لازم باشد با مشتریان ارتباط داشته باشید و به آنها شماره کارت بدهید و پس از واریز، وضعیت آن را چک کنید و … . همچنین می توانید بخشی برای نمایش اطلاعات تماس با شرکت داشته باشید و روی نقشه محل دفتر شرکت را مشخص کنید و یا در یک صفحه به تمام سوالات متداول مشتریان پاسخ بدهید و نیازی به پاسخگویی به تک تک مخاطبان برای سوالات تکراری نداشته باشید.

در واقع سایت شما همان دفتر مرکزی شما در فضای اینترنت است که بسیاری از کارهای آن بصورت اتوماتیک و سیستمی انجام می شود و نیاز به فعالیت مدوام شما ندارد و در عین حال می تواند ارتباط بسیار نزدیکی با مخاطبان شما ایجاد کند و آنها را به سمت استفاده از محصولات و خدمات شما هدایت کند.

اگر هنوز سایت خود را راه اندازی نکرده اید و یا اینکه سایت دارید ولی نتیجه دلخواه را از آن کسب نکرده اید و نیاز به ایجاد تغییرات و بهبود سایت و افزایش امکانات برای سایتتان دارید، روی لینک زیر کلیک کنید:

 

تولید محتوا عامل اصلی رشد سایت

پس از راه اندازی و طراحی سایت، باید برای آن محتوای هدفمند تولید کنید. محتوای سایت شما می تواند در موضوعات آموزشی، برندسازی و فروش باشد. همچنین از نظر فرمت می توانید محتوای متنی، محتوای ویدیویی، محتوای صوتی و محتوای تصویری را در سایت خود منتشر کنید.

در واقع شما باید بخشی از محتوای سایت خود را به موضوعات آموزشی اختصاص دهید و اطلاعات کاربردی و آموزشی مرتبط با فعالیت ها و محصولات خود را در سایتتان منتشر کنید تا بوسیله این آموزش ها، میزان آگاهی مخاطبان خود را افزایش دهید و اعتماد آنها را جلب کنید.

همچنین بخشی از محتوای سایت شما باید برای برندسازی شرکت شما باشد. و در این بخش می توانید پشت صحنه فعالیت های خودتان را به مخاطبین نشان دهید یا اعتبارنامه ها و گواهینامه های شرکت را در این بخش منتشر کنید و همچنین می توانید نظرات مشتریان قبلی و حتی پروژه های اجرا شده و در حال اجرا را در سایت خود منتشر کنید.

بخش دیگر تولید محتوای ساختمانی بصورت مستقیم مربوط به فروش محصولات و خدمات می شود. در این بخش بایستی محصولات و خدمات شرکت را معرفی کنید و امکان ثبت سفارش آنلاین نیز برای هر کدام از محصولات و خدمات شرکت وجود داشته باشد تا مخاطبین بتوانند به راحتی و در هر زمانی اقدام به خرید کنند.

طبیعتا برای اینکه محتوای سایت منجر به کسب نتایج مطلوب برای شرکت شود و در راستای اهداف شرکت باشد، نیاز به تدوین استراتژی برای تولید محتوا داریم. یعنی باید قبل از شروع به تولید محتوا برای سایت شرکتی خود، باید اهداف سایت را مشخص کرده باشیم و براساس این اهداف، تقویم محتوایی سایت را برنامه ریزی کنیم و هر کدام از مطالبی که قرار است در سایت منتشر شود را از نظر موضوع و فرمت مشخص کنیم و سپس محتوای اصولی و ارزشمندی را برای آن تولید کنیم که نتیجه بهتری از آن دریافت کنیم.

 

 

ادامه مطلب

 

مراحل برندسازی و افزایش فروش شرکت های ساختمانی در اینترنت